Má nevidomý přednost ve frontě na bankovky?

    Leckdo už jistě zaznamenal dlouhé fronty na pamětní tisícikorunovou bankovku. Já je zaznamenala díky jednomu „investorovi“ z mého okolí, který do čekání ve frontě na tento poklad zaangažoval snad veškerou dostupnou populaci.

    Naprosto mě však šokoval jeho postoj k případnému zapojení nevidomého do této aktivity. Podle důvěryhodného zdroje prý řekl, že kdybych byla taky tady, šel by do fronty se mnou. Díky tomu, že jsem nevidomá, bychom mohli všechny předběhnout, protože postižení mají ve frontě přednost.

 

Mají nevidomí opravdu přednost?

    Člověk se zdravotním postižením má opravdu přednost tam, kde to dává smysl. Je fajn pustit člověka o berlích před sebe ve frontě v obchodě nebo v bance, aby nemusel dlouho stát, protože má tělesné postižení.

    Já mám ale jako mladá nevidomá žena, která není těhotná a nemá jiné zdravotní problémy, pouze omezení orientace, nikoli pohybu. To znamená, že mám ve frontě přednost pouze tehdy, kdy by mi zařazení se na konec zkomplikovalo orientaci nebo kdy je to potřeba, aby o mně měl pracovník dané služby přehled (některé dopravní prostředky, pobočky pošty nebo banky, kde si nemohu vytáhnout pořadové číslo, apod.).

    Pokud mám vidomého průvodce, který nemá zdravotní postižení, musím se postavit do fronty jako ostatní. Můj problém s orientací odpadá, protože je se mnou vidící. Předbíhání s nevidomým ve frontě na bankovky by tedy bylo zneužití handicapu.

 

Tip: Pokud je nevidomý sám, můžete mu nabídnout pomoc se zařazením do fronty a následným posouváním.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ne všechno jde, když se chce - Jak (ne)motivovat nejen člověka s handicapem?

Staré „slepecké“ báje aneb Věděli jste, že i nevidomý může mít zkreslené představy o vidících?

Když kolem předsudků točím já