Devět ctností nevidomé aneb Má život s handicapem i nějaké výhody? - 5. ctnost – Trpělivost

Umím prohrávat

    Setkala jsem se i s názorem, že vidící by některé výzvy překonali, jen se jim nechce. Doufám, že není pravdiví, jelikož pak by to znamenalo, že populace lidí bez zdravotního postižení sestává povětšinou z lajdáků, kteří jsou celí vedle z toho, že mají najednou překonat nějakou překážku nebo vyřešit problém nejen pomocí očí, nýbrž i pomocí logického myšlení a kreativity. Příjemněji se mi věří tomu, že mě zkrátka vlastní zkušenost se zdravotním postižením v některých oblastech lépe vybavila.

    Přesto ale – nejsem zkrátka v některých věcech tak nějak ochotnější a flexibilnější? Kdybych neuměla rychle pracovat s informacemi, nedostanu práci. Jestliže se nenaučím ovládat komentáře na Facebooku, budu na něm trávit příliš mnoho času a nestihnu nic jiného. Pokud si neosvojím nebo nevymyslím pár zlepšováků a fíglů při práci v domácnosti, bude pro mě příliš náročná a zbytečně mě unaví. Pokud se nezamyslím, jak efektivněji vrátit jízdenku, budu do smrti desetkrát aktualizovat stránku, abych rozpoznala obrázkový kód.

    Ne všechno jde hned – ne všechno zvládnu, ne na všechno přijdu. Nejsem ajťák, kuchařka, uklízečka ani válečný stratég, jsem jen obyčejný člověk, který se snaží. Někdy prostě nevím, neumím, nepamatuju si, nezvládnu, jsem příliš unavená. Kdybych se s tím neuměla smířit a nenaučila se prohrávat, budu si zbytečně komplikovat život.

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ne všechno jde, když se chce - Jak (ne)motivovat nejen člověka s handicapem?

Staré „slepecké“ báje aneb Věděli jste, že i nevidomý může mít zkreslené představy o vidících?

Když kolem předsudků točím já